torsdag 6 mars 2008

Dagen blir inte bättre

Just sitter jag på kontoret och är grymt irriterad! Om jag blev arg över detta igår så är det inget med vad jag blev idag. För ett tag sedan ringde min mamma till mig och frågade om jag beställt Spärrservice. Jag blev ett väldigt stort frågetecken. Det är ingen säljare som ringt till mig och jag skulle absolut inte tacka jag till något sånt. Det stod inte ens mitt hela namn på fakturan utan endast K Persson. Jag hade beställt detta efter att jag flyttade till sthlm dock hade de endast min gamla adress.
Jag ringde till dem och frågade vad detta var, när de hade tagit kontakt med mig och hur de hade tagit kontakt med mig. De hade inte mitt telefonnummer eller någonting. Killen som jag pratade med lovade att avsluta detta. Igår ringde pappa och berättade att jag hade fått en påminnelse! Jag flög i taket! Nu får det väl åndå vara nog!
Ringde till dem idag och berättade mitt problem. Killen somjag pratade med svarade att det är försent för att avboka! Vaddå jag kan väl inte avboka något som jag inte ens har beställt. Ni har INTE varit i kontakt med mig och jag har INTE beställt detta. Hur svårt kan det vara att fatta när de inte ens har ett nummer till mig?! Dessutom pratade jag med en kollega till honom för ett bra tag sedan som då lovade att han hade avslutat det! Killen jag pratade med var allt annat än trevlig. Charmskola nästa, kanske?!.
Jag fick vänta och efter ett bra tag kom han tillbaka och sa tyket i en sur ton - min kollega valde att gå på din linje och har avslutat det. Det har antagligen inte kommit ut i system innan fakturan skickades iväg. Men hallå! Den kom igår, det är nästan en månad sendan jag pratade med er första gången. Han sa iaf att jag inte behövde bry mig om den. Jag bad honom skicka en bekräftelse på detta iom att de hotade med att gå till inkasso. Då ville ha ha mina kontaktuppgifter! Så ni kan skicka fler fakturer eller? Litar inte alls på dem.
Jag fick iaf en bekräftelse från kundservice. Det stod endast; Vi bekräftar härmed din uppsägning inom ångerperioden. Eventuell faktura som redan kan ha skickats till dig ber vi dig bortse från. Inget fakturanr eller vad det gällde. Bra jobbat, eller inte! Vad är det här för j-vla blufföretag!
Har en viss känsla av att det kommer att ta ett tag att bli av med dem.
Killen jag pratade med bad inte ens om ursäkt för att detta hade hänt! Jag tror dessutom att han inte trodde på det jag. Jag blir tokig! Får jag något från dem igen lovar jag att det inte kommer att bli roligt för dem!

Inga kommentarer: